Det är bögarnas fel!!

Efter Grotescos nummer i Allsång på Skansen JK-anmäls gruppen av en tevetittare.

Det var under familjeprogrammet Allsång på Skansen som Henrik Dorsin tillsammans med humorgruppen Grotesco gjorde ett gästspel på scenen i samband med Prideveckan i Stockholm.

– Allsången har förflackats. Snuskerier hela tiden! Det är ett juckande och stönande och när du håller på där uppe på scenen så tänker till och med jag syndiga tankar. Vi måste få ett slut och få in mer moral, sa gruppen som samtidigt höll upp skyltar med buskap som "Skäms SVT".

Gruppen började sedan enhetligt sjunga "Det är bögarnas fel".

Något som upprörde en tevetittare som nu anmält händelsen till Justitiekanslern. Tittaren menar att numret bör räknas som hets mot folkgrupp och ärendet kan nu komma att prövas av Justitiekanslern.

 

Jag personligen kan tycka att det är väldigt fjantigt att anmäla allsång på skansen till justitiekanslern på grund utan detta, det är ju bara en låt liksom. Kan ju hålla med om att man kanske kan välja lite mer passande musik i ett familje/underhållningsprogram, programmet har ju förmodligen tittare i den yngre generationen, och dom kommer ju förmodligen börja sjunga på denna låt och kan säkerligen få skit för det, men hets mot folkgrupp skulle jag inte kalla det. Jag tar då inte illa upp, då är jag trots allt bög..

Källa: Nyheter24


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0
plusikassan.se