funderingar!

Det glädjer mig att se hur folk reagerar över mina inlägg. Men jag blir ändå lite fundersam över vissa. Som tex när någon skriver att jag är dum i huvudet.
Hur definierar man dum i huvudet då det gäller en annan person? Om en annan människa tänker på ett annat sätt än vad jag gör, är den personen då dum i huvudet? eller om personen har helt andra åsikter, är den personon totalt störd då eller? Ja, enligt vissa så kan man uppfattas så. Men i själva verket så har ju alla rätt till sina personliga åssikter utan att en annan människa ska klanka ner på den enskilde individen.


Eller som vissa säger att jag inte har något liv.
Vad är egentligen ett liv? Är det en viss typ av livsstil som anses vara ett liv? kan inte ett liv uppfattas på olika sätt utefter dom krav man har? Jo enligt mig är det så, men många tycks inte hålla med om att alla lever det livet dom vill, alla har inte samma krav ovh värderingar. Jag skriver egentligen inte ens en bråkdel av alla saker jag gör, utan jag är rätt begränsad i mitt skrivande då jag anser att folk jag inte känner behöver veta exakt allt jag gör, men jag kommer inom snar framtid även öpnna mig mer än vad jag gör nu. 


Det jag ville komma fram till är att alla individer är unika, alla har inte samma krav, alla ser på livet med olika synvinklar, alla har olika förväntningar på livet, folk har aldrig och kommer aldrig att tycka lika. 

Frågor på det???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0
plusikassan.se