Regn och rusk

Sitter just nu på jobbet, har vart fullt upp hela dagen, men nu har jag luchrast. Sitter och kollar ut genom fönstret och ser regnet som bara vräker ner. Tanken slog mig just nu att det är rätt skönt att ha ett jobb att gå till dagar som denna, för vem orkar bara sitta hemma i detta ruskväder o glo på tv? Då kan man ju lika gärna sitta och tjäna pengar och ha skoj med sina arbetskamrater ist :)

Fast jag måste ju erkänna att det är ju faktiskt rätt mysigt med regn, bara man slipper vara ute i det :) Så from nu tänker jag sluta klaga på att det regnar, regnet behövs ju med, annars vore all växtlighet död, och vad är det för skoj att ha sol jämt om det ändå blir att se ut som skit ute? Nä precis...

Nu ska jag ta och gå ut och röka en cigg på rekordfart och bli så lite blöt som möjligt :)

Skriver mer senare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0
plusikassan.se