Börjar bli lite less nu

Asså om mina vänner påpekar att jag gått ner mycket i vikt och att jag kanske börja bli för smal, det är en sak, dom är mina vänner och vänner ska kunna säga saker till varandra och vara ärliga. Men när folk jag knappt känner ska börja lägga sig i, ja då blir det jobbigt, fräste i från till en som påpeka det lite på fel sätt, lät nästan som att hon klagade över att jag gått ner så mycket. Då vart hon sur och sa att alla har rätt till en åsikt, ja visst är det så, men om alla ska säga sin åsikt om samma sak till mig, ja då bli det rätt jobbigt efter ett tag. Det roliga är att folk som kan ha några kilon för mycket kan stå och nästintill klaga på mig, men VAD är ert problem? Avundsjuka? ta och gör något åt er själva innan ni klagar på mig.
Jag har valt att gå ner så här mycket, än är jag inte klar heller, bara så ni vet. Det är min kropp och ingen annan ska tala om för mig hur jag ser ut. Jag har som sagt gjort mitt val.
Många säger att dom klara inte av att gå ner i vikt, dom har försökt allt osv osv, bla bla bla. Har ni inte lyckats, ja då har ni inte testat allt..
Nån som jag ser upp till är min kära vän Elle, hon kämpade för att gå ner i vikt, när hon hade lyckas, ja då vart hon med barn, och det var nog hennes lyckligaste vikt uppgång någonsin, men sen efter det så har hon lyckas gått ner väääldigt mycket, hon har en bit kvar enligt henne, men hon har ett mål, hon vet vart hon ska. Hon gör också nått för att lyckas, hon anstränger sig.
Så till alla som sitter inne på McDonald´d eller pizzerian och gnäller över att ni går upp massa kilon som ni inte blir av mig, tycker ni själva att det är ett bra ställe att sitta o gnälla på? Nä precis....
Så här såg jag ut före och efter, är något smalare nu än på denna efterbild, ska fixa en ny snart..

Kommentarer
Postat av: Sara

Så länge du själv känner att du mår bra så är det väl egentligen skitsamma vad andra tycker! Däremot är det inte fint att vara för smal heller, som en bild du har på facebook, men du ser inte ut så på någon annan bild så kan ju vara just den bilden kanske. Man ska se hälsosam ut. Men du har gjort ett grymt jobb i att gå ner så mycket och du har helt rätt i det du säger :)

2010-08-17 @ 00:36:39
URL: http://eckerman.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0
plusikassan.se